tiistai 19. helmikuuta 2013

Liikunta.

Entisessä "elämässä" liikunta ei kuulunut mun elämään juurikaan. Välillä sain sellaisia kohtauksia ja kausittain sitten kävelin tai yritin muuten jotenkin liikutaa itseäni.
Keravalla asuessani liityin kuntosalin jäseneksi 2004 ja innostusta kesti hetken. Kouvolaan oltiin jo muutettu kun 2010 liityin taas jäseneksi salille jossa en montaa kertaa käynyt, ennen kun päätin että liikuntaa tulee kuulumaan osana mun elämään. Silloin elettiin maaliskuuta 2012.
Mä en pitänyt liikuntaa tärkeänä laihtumisen kannalta koska olin kuullut että ruokavalio merkkaa 80% ja liikunta vaan 20% siinä laihtumisessa.
No oliko sihme ettei sentit alkanut pienenemään kun sohvalla istuin ja odotin uutta ja hienoa kroppaa ;)

Aluksi pakotin itseni liikkumaan, menin ryhmäliikuntatunneille ja välillä heiluin kuntosalilla. Jossain välissä kuitenkin aloin nauttimaan liikkumisen jälkeisestä olosta.
Yritin välillä kysellä ohjeistusta saliasioihin kun olisin halunnut vähän enemmän haastetta mutta ohjeet oli että kaksi kertaa viikossa koko kroppa läpi ja se on siinä. Hyvä tulee. Ei se riittänyt mulle joten sit se sali vähän jäi ja hilluin niillä jumppatunneilla hiki hatussa. Illassa vaikka kolme jumppaa peräkkäin. Fiilis oli kyllä hieno ja ja odotin että millon sinne jumppaan pääsen taas.

Kuntosali kuitenkin kiinnosti koko ajan ja päätin että irtisanon jäsenyyteni ja siirryn Saaran perässä toiseen paikkaan jotta pääsen ottamaan oppia sellaiselta joka tietää mitä tekee. Enhän mä kuitenkaan pystynyt irtisanoutumaan, en raaskinut kun "oman" salin henkilökunta on niin ihana ja niiltä olin paljon saanut tukea tän projektin aikana. Sain laitettua jäsenyyden tauolle  muutamaksi kuukaudeksi. Jotenkin tällä hetkellä kuitenkin tuntuu että irtisanominen on mulle ajankohtaista. Aika näyttää. "Tyttöjen" salilla ei ole ihan samanlaiset mahikset kun tuolla toisessa paikassa.

Saarahan on sitten tuonut läjäpäin uutta tuohon sali puoleen (monen muun asian lisäksi)! Aamut alkaa ihan laulellen salitreenien jälkeen :D

Onhan se mun touhuaminen varmaan aikamoista räpellystä, opin kuitenkin koko ajan lisää! Fiilis on loistava ja sentit katoilee!

Salin lisäksi oikeastaan vaan lenkkeilen ja välillä uin, ryhmäliikuntatunnin on jäissä. Liikuntapäiviä viikossa on 5-7.

En mä vois enää kuvitella elämää ilman liikuntaa. Olkoonkin sitten niin että liikunta ei vaikuta siihen painon putoamiseen mutta korvien väliin se vaikuttaa ainakin ja kropan muotoon, mitä muuta vois edes vaatia?!

Eiköhän nämä "ennen oli niin ja nyt on näin" postaukset ole tässä ja päästään käsiksi tähän päivään :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti